【履修/重要】履修登録の確認および履修登録修正期間(最終)について/Confirmation of Registered Courses and Revise Registration (Final)
学生各位
10/3(金)~ 10/10(金)に名大ポータルで履修修正した科目については、10/23(木)9時より、名大ポータルで確認できます。
10/23(木)以降に必ず履修登録状況を確認し、なお修正がある場合は以下の通り申請をしてください。
これ以降の修正期間はありません。
【提出方法】
1.「履修登録修正願」に必要事項を入力してください。
2.修正願の最下部に記載されている各学部のメールアドレス宛に用紙を添付し、メールで提出してください。
※メールのタイトルは「履修修正_学生番号_名前」としてください。
※教務課でメールを受信した後、受信したことの返信は行いません。修正願を送信した際のメールをスクリーンショット等で保管しておいてください。
【提出期限】
10/23(木)から10月27日(月)17時まで
※この修正が名大ポータルに反映されるのは、11月7日(金)9:00以降です。必ず確認してください。
【申請用紙】
添ファイル「履修登録修正願」をダウンロードして使用すること。
※他学部・他研究科の科目を修正したい場合は、他学部・他研究科の様式を使用し、他学部・他研究科担当まで提出してください。
※全学教育科目及び理系学部科目については、各所属のホームページを確認してください。
【注意事項】
・各教員へTACTの追加登録・削除を依頼しただけでは、名大ポータル上の履修登録の修正はできていません。
履修登録状況は必ず名大ポータルを確認してください。
・今回が最終の修正であり、これ以降修正ができません。履修を取りやめたい場合は削除の申請をしてください。期間後の取り下げはシラバスの記載に従ってください。
・履修登録をしていない授業については、試験を受ける資格がありません。成績もつきません。
・経済学部3年生は「経済学演習Ⅱ」「経営学演習Ⅱ」の、経済学部4年生は「経済学卒論研究Ⅱ」「経営学卒論研究Ⅱ」の履修登録漏れ、登録コード間違いがないか再度確認してください。
・大学院生は、ご自身の指導教員の演習科目を必ず履修してください。
To all students
For courses that were modified for enrollment corrections on the Nagoya University Portal from Friday, October 3 to Friday, October 10, you can check them on the portal starting from 9:00 AM on Thursday, October 23.
Please be sure to check your enrollment status after Thursday, October 23, and if you need to make further corrections, please apply as follows.
There will be no correction period after this.
[Submission Method]
1. Fill in the required information on the ‘Course Registration Correction Request’ form.
2. Attach the form and email it to the email address of your faculty listed at the bottom of the correction request form.
* Please make the email subject “Course Correction_Student ID_Name”.
* After the Academic Affairs Section receives the email, they will not reply to confirm receipt. Please keep a screenshot or similar record of the email sent when submitting the correction request.
[Submission Deadline]
From Thursday, October 23 to Monday, October 27, by 5:00 p.m.
* This correction will be reflected in the Nagoya University Portal after 9:00 a.m. on Friday, November 7. Please be sure to check.
[Application Form]
Download and use the attached file “Course Registration Correction Request.”
* If you want to make corrections to courses in different faculties or graduate schools, please use the forms for those faculties or graduate schools and submit them to the person in charge there.
* For university-wide education courses and science faculty courses, please check the respective websites of your faculty or department.
[Important Notes]
– Simply asking each instructor to add or remove TACT entries does not update your course registration on the Nagoya University portal.
Be sure to check your course registration status on the Nagoya University portal.
This is the final correction, and no further corrections can be made after this. If you want to withdraw from the course, please submit a deletion application. Please follow the syllabus instructions for withdrawals after the deadline.
You are not eligible to take exams for courses you have not registered for. No grades will be awarded either.
Third-year Economics students should double-check that they have not missed registering for “Economics Seminar II” and “Business Management Seminar II,” and fourth-year Economics students should verify that there are no omissions or errors in the registration codes for “Economics Graduation Thesis Research II” and “Business Management Graduation Thesis Research II.”
Graduate students must be sure to enroll in the seminar course led by their own advisor.
