新学務情報システムへの切り替えについて Update Certificate Issuing System and Educational Affairs System

受信者:学部生・大学院生
発信者:教務課

(English follows.)

学部生・大学院生 各位

6月15日に「証明書発行システム」および、学部科目の履修登録で使用している「教務システム」を更新します。切り替え時にはシステムを利用できない期間が発生いたしますのでご了承ください。

<証明書発行システム>

– 利用時には学生証のICチップを用いた認証を行います。これにより学生証の不良で発行機が利用できないトラブルが減少します。

– カードをリーダにかざした後、名大IDのパスワードを入力します

<教務システム>

– スマートフォン・タブレット対応画面となります。

– アクセス方法はこれまでと変わらず、名大ポータルからとなります。

– マニュアルは別途用意します。

– 大学院生向けの利用も開始予定です。

 

To All Undergraduate and Graduate Students,

Nagoya University will update its Certificate Issuing System and Educational Affairs System on June 15, 2020. We kindly ask for your understanding and patience regarding the temporary suspension of these systems during the replacement period.

<Certificate Issuing System>

– The IC chip of the student ID card will be used for user recognition. This will reduce the instances of problems regarding user recognition.

– After placing the student ID card over the reader, you are required to input your Nagoya University ID password.

< Educational Affairs System >

– The new system is compatible with smartphones and tablet devices.

– You will be able to access this system via the Nagoya University Portal as before.

– We will prepare a separate manual for this system.

– A system for graduate students is also planned to start.